Varför trycka ner andra för att själv må bättre

Gokväll, hur har ni det?

Dagen har rullat på bra. Jag har städat och donat och tvättat och städat och handlat och gjort yoga och allt sånt där som jag faktiskt tycker om att göra. Jag gillar att dona. Känner mig dock lite begränsad då jag har klantat mig och fått ett sår på handen. Det ser lite irriterat ut så jag har försökt att inte hålla på att störa det för mycket. 

Vi åkte även till tomsans mamma och blev där längre än tänkt. Det är alltid så trevligt att prata med henne. Idag längtar vi extra mycket efter sommaren. Hon har en stuga som vi gärna får hjälpa till med. Det är faktiskt riktigt trevligt att göra det. Jag minns förra sommaren så satt vi där nästan varje kväll sent in på kvällarna och bara pratade eller spelade mobilspel. 

Idag tänkte jag faktiskt på en sak. Varför ger vi inte varandra komplimanger oftare? Varför säger man inte till någon att denna är fin om man tycker det? Alla vill väll ha komplimanger även fast vissa aldrig skulle erkänna det. Nu behöver man kanske inte gå fram till varje okänd människa man ser och nämna det. Men att säga till sin partner eller familjemedlem eller vän att "vad du är fin idag" eller "du passade verkligen i den där frisyren". 
Allt jag vill är att det ska bli mer accepterat att visa kärlek till varandra. Kramas, skratta, berömma och ge komplimanger. 

Nog för att jag många gånger är väldigt bra på att lägga märke till. Men man kanske inte alltid säger det, men i och med detta ska jag lägga en extra tanke på detta. Vem vet, du kanske helt enkelt gör dennes dag bra. 

Kram på er och sovgott ♡
| |
Upp