att bli av med stress snabbt?

Jag blir så ledsen. Jag såg en reklam idag som jag inte minns namnet på. Där dom har tagit fram ett medel som motverkar symtom vid stress fort. Är det inte just därför vi lider av sjuklig stress? För att det går för fort? Nu får ni gärna rätta mig om jag misstolkade det hela. Men samhället är så snabbt och vi behöver lugna ner oss. Kan det snälla bli en fluga att ta det lugnt. Vilken skön fluga det hade varit.

Idag har jag mest bara strosat på. Försökt ringa min lärare som inte svarar. Mest troligt har hon också sportlov. Det är sportlovsvecka här uppe i norr. Så tekniskt sett har jag sportlov.
Jag har gjort yoga och kag har mediterar. Sen antog jag även en utmaning igår. En tacksamhets utmaning. Man ska skriva 3 saker varje dag som man är tacksam över, i en vecka. Jag tycker att du som läser det här också ska göra det, du gör ju självklart som du vill men det är ganska kul. En stund på dagen som man måste vara positiv. Det kan vara skönt för dom som råkar ut för vinterdepressioner.

Jag har även funderat på att göra något med mitt hår. Men sen har jag tänkt lite till och sagt stopp. Jag är jätte dålig på att fixa håret och jag vet att det inte blir någon skillnad bara för att jag får en frisyr. Så det är onödiga pengar. Med andra ord, den dagen jag har fixat mitt håret kontinuerligt i några veckor så kanske jag kan överväga det.

Kram på er, det är en ny dag imorgon ♡
| |
Upp