yoga

Hej bloggen!

Helgen har varit bra. Väldigt händelselös egentligen men det är väl skönt på sitt sätt. Vi har haft möjligheter men jag har inte varit sugen på att ta dom och så blir det ibland. Jag har känt mig väldigt osugen på att umgås med negativa människor, vilket alla är på sitt vis och även jag. Vilket betyder att jag inte har haft lust att vara med någon och jag har blivit nästintill stum när något negativt har kommit ur någons mun.  Det blir så ibland men jag får väl se det positiva i det, jag tar ställning mot det negativa beteendet och jag tror att det behövs, man berättar idag hellre negativa saker än positiva. För om man är för positiv så skryter man. Men om jag är lycklig då? Precis... det behöver vi människor bli bättre på. 

Hur som helst, jag har nog funnit mig en ny passion. Jag uppskattar det idag vilket jag inte gjorde för några år sen. YOGA! Jag har hållt på nu här hemma några gånger några dagar och det är så skönt. Jag blev inspirerad av den här Rachel Brathen tror jag hon heter, yoga girl kallar hon sig på bla. Instagram. Hur som helst, jag blev inspirerad av hennes liv och hur yogan hade hjälpt henne, hon var med på nyhetsmorgon i höstas nångång. Och sen dess har jag velat men inte tagit tag i det. 

Nu har jag hittat en kvinna som har yoga videor på Youtube. Hon är instruktör och man gör som hon gör. Mycket underbart, yoga with adriene heter hon på Youtube om någon annan är intresserad. Jag hoppas jag håller i det här för det är skönt och harmoniskt!


Det var nog allt för idag. Och juste, jag har inaktiverat mitt facebook konto. Jag fick bara ångest av det så varför hålla på att plåga sig själv. Man kan ju aldrig ta bort ett konto från Facebook så vi får se. Det är ju aldrig permanent. Eller det behöver iallafall inte vara permanent, man får ändra sig. 

Ha det bra, puss ♡
| |
Upp