the best of me

Gokväll vackra läsare. Har ni det bra? Förhoppningsvis ligger ni och sover gott vid det här laget. Jag ligger i sängen och funderar över allt jag har hunnit reflektera över. Jag har faktiskt lyxat till det genom att se film. Jag tycker det är ganska mysigt att se såna där fruktansvärt romantiska filmer när jag är själv, tom somnar bara så då kan jag lika gärna sitta och fnissa med tårar i ögonen själv ♡ 

Jag såg iaf en film som heter The best of me. Den handlade om två personer som var varandras första stora kärlek. Men den kärleken fick inte fortsätta som båda ville och slutade aldrig älska varandra. Jag insåg nu att jag inte ska satsa på en karriär att skriva kryptiska handlingar till filmer men den var super gullig iaf. Och den gav en såndär tanke om att man inte ska vänta, för någon dag kommer det att vara försent. Och att man ska förlåta, att ingenting löser sig genom att aldrig ta tag i det man mår dåligt över. Man måste ta tag i det för att kunna vända sida. Mycket fin film som jag grät lite lätt till. 

Vad har jag annars gjort? Jag har kört yoga som vanligt. Här i norr har det varit kallt denna dag så en promenad blev det inte.  Jag har även letat efter böcker att läsa. Jag vill hitta någonting som jag inte ekan sluta läsa. Jag älskar såna böcker. Jag har blivit lite sån på sistone att tvn inte åker på förrän vid 19 tiden på kvällen även fast jag skulle vara hemma hela dagen. Jag tycker det är tråkigt och jag gör hellre någonting annat. Idag satt jag och bläddra i sköna hems februari upplaga hur länge som helst. Jag går även runt och donar här hemma hellre än att kolla på dumburken. Telefonen brukar jag ofta glömma bort och senare gå och leta den för att det var så länge sen jag hade den på mig. 

Nä fy, det kan nog bara vara bra att hålla sig ifrån sånt där ibland. Lite rehab skulle nog alla behöva. Då kanske vissa inser hur beroende man faktiskt är. Pröva bara att åka och handla utan telefon. Finns det verkligen någon som gör det idag?

Nu ska jag sova, dagen har iaf varit bra och det var inte så ångest sen när vi fick göra bort att säga Hejdå. Det har gått bra, sovgott sen ♡
| |
Upp