sick and tired

Godmorgon bloggen, ja ni läste rätt. Godmorgon för min del iaf. Jag har gått och blivit sjuk igen. 

Tom vart dålig på söndag och stannade hemma på måndag, jag kände på måndag eftermiddag att jag skulle bli sjuk. Vaknade upp med världens smärta i kroppen var och varannan timme hela den natten. Yep, det är min feber det. Svett, frysa, ont i alla sorters leder. Så igår låg jag i sängen ungefär 20 timmar och idag klev jag upp 14.00. Jag har dock fått sova hela natten. Så jag har det inte så kul just nu, men jag hoppas att det är påväg att gå över. Jag är ju väldigt natural när det kommer till att vara sjuk och stoppar inte i mig onödiga saker i onödan. Det jag använder mig av är koksaltlösning som nässpray, varmt vatten för halsen, för övrigt väääldigt mycket vatten, vätske ersättning och vila. Det har ju funka för hundra år så jag anser att det borde funka idag också.

Jag har varit en sån där som stressar med att bli frisk och det är ju klart att det inte är kul att vara sjuk. Men kroppen måste få vila, och vila och vila och då är det bara att göra det tills det blir bättre. T.o.m på 1177 skriver dom att vid feber behöver man inte ta febernedsättande läkemedel om man inte känner att man måste. 

Hursomhelst, jag kom över ett recept på hemmagjord vätske ersättning vilket gör att man slipper stoppa i sig ännu mindre konstgjort. 

0,5 tesked salt
6 teskedar ekologiskt socker
1 liter kokt vatten 

Låt vattnet koka och sen svalna, stoppa i salt och sockret och rör om. Om man inte uppskattar smaken kan man smaksätta med citronvatten eller apelsinvatten. Jag kör på utan. Det smakar i princip sött vatten. Och ser ut som det också. Ha en bra dag, puss ♡

| |
Upp