i think i´m in love again

Godmorron!! 

Har ni sovit bra? Nu har jag äntligen en dator som funkar. Inte en egen men tomsans. Den lät också som att den skulle sprängas igår men jag har hörlurar på mig nu med dunkande musik i så jag hör inte om den håller på att sprängas. Mycket simpla lösningar faktiskt. 

Igår när jag gick hem från skolan vilket tar ca. 40 min (jag tror jag går sakta) så lyssnade jag på en spellista som jag inte äger och jag hittade massvis med ny musik som jag bara vill lyssna på hela tiden. Jag diggar verkligen och absolut mest SIA, hon har en så fantastisk röst och udda musik. Man får nästan mardrömmar av hennes musikvideor men musiken är så bra. 

Sia- big girls cry
Kat Dahlia - I think i´m in love again

Dessa två tycker jag att ni ska lyssna på. Lyssna på spotify ifall ni har tillgång till det för där får ni dom bästa versionerna. Sätt er även i en bil och kör många mil medans ni lyssnar på dessa. Får ni någonsin den känslan? Av att det här är en billåt? Man kör på e4an och samtidigt lyssnar på låten och bara kör. Så känner jag, många gånger. 

Jag har förövrigt drömt jätte konstiga mardrömmar länge nu, och det är typ samma bara att idag fick den gå längre. Jag vill inte dela med mig av den förrän jag har en förklaring men, usch. Jag tycker det är jätte tråkigt att drömma mardrömmar. 

För någon vecka sen drömde jag att jag gjorde slut med Tom och när jag vaknade var jag så osäker på om det faktiskt var så och att vi inte var tillsammans längre, jag började gråta och ville bara ha en kram av honom. Vilket jag fick och han tyckte att det var jätte dumt att drömma så. Det tycker jag med, men samtidigt så tänker jag alltid på att det är bra att jag blev så ledsen. Det betyder ju faktiskt att jag faktiskt bryr mig och vill att vi ska vara tillsammans. Jag älskar han så himla mycket och även fast det kan verka som motsatsen ibland så är jag så glad att han har tagit en så stor plats i mitt liv. Jag kan utan tvekan tänka mig att spendera resten av mitt liv med honom. Han är bäst. 

Vilken kärleksförklaring det blev, men jag tror faktiskt hur dumt det än må låta att man behöver en påminnelse om vad man har och vad man kan förlora ibland. Man blir alldeles för lätt bekväm med det liv man lever och man behöver hjälp att komma till verkligheten. Nu pratar jag inte om olyckor, men att lyssna på andra, se en film eller drömma en dröm. Som gör att man glädjs åt hur bra man har det. 

Hoppas ni får en bra dag, själv ska jag få sällskap evetuellt och sen blir det väl det vanliga. En lång promenad och yoga <3

 
Allmänt | |
Upp