att försvara sig med personangrepp

Hej hej hej hemskt mycket hej!

Nu har jag satt mig ner för en längre stund. Skola ja, jag ska försöka se det positiva med att jag faktiskt får en chans att träna psykiskt att vara där, behöva vänta på att få gå och lyssna på människor som pratar i munnen på varandra. Det är jätte bra för mig och därför är jag nästan glad när det är så. 
Däremot har jag idag fått stöta på personangrepp när jag försöker hjälpa, när jag försöker bidra till att en annan persons skolgång ska bli så lärorik som möjligt vilket inte ens är mitt ansvar. Då fick jag ibland höra, och sånt diggar inte jag. Självklart uppskattar ju inte alla hjälp pga. Sina egna krav på sig själv men det är fortfarande inte okej, då tycker jag istället att man säger. "Tack men jag bad inte om din hjälp", eller någonting som markerar att jag ska sluta. Jag tycker att personangrepp är ett tecken på svaghet och väldigt barnsligt så det vill man som helt slippa i en klass med vuxna människor. 

Men nu, nu ska vi vara positiva. Nu har jag fått ventilera lite och det ska man göra. Tomsan ligger fortfarande och sover och det tycker jag att han ska få göra. Det finns ingen anledning att vakna någon speciell tid när man är sjuk, den högsta prion är att sova enligt mitt tycke. Om man sover i 12 timmar utan stopp då behöver man sova. 

Jag försöker även att komma på vad jag ska roa mig med. Jag hade behövt göra lite ärenden men det kändes himla trist att fara själv. Vi får se hur jag löser detta.

Idag fyller även min starka farfar år, det är tyvärr vinterkräksjuka på avdelningen så vi kan inte hälsa på. Om vi nu inte vill ha den sjukan men jag slipper helst. Så vi får ta det någon annan gång. 

Ha en fortsatt bra dag ♡
| |
Upp