två födelsedagar och en stolt tjej

Godmorgon!

Igår var en dag med mycket att göra. Jag åkte till min pappa kring 12 tiden och blev där till strax innan 20.00. Jag hade lovat att hjälpa till med tårta och mat inför firandet av hans födelsedag. I vår familj är det inte jordgubbar som gäller utan hallon. Hallon hallon hallon i stora mängder, så jag gjorde en hallon tårta, banan, frysta hallon, geléhallon, grädde och hallonkvarg var ingridienserna.


Vi åt även grillat till middag med rotfrukter i ugn och vitlökssmör. Det är också någonting som vår familj överkonsumerar, vitlök! 

Efter firandet av pappa åkte jag vidare med en kompis till våran vän som också fyllde år igår. Och där blev vi till sent på kvällen, med andra ord han jag träffa min kille i ungefär 30 min innan båda var redo att somna och mitt hem såg jag ungefär 2 timmar i vaket tillstånd. En skön dag som får en att uppskatta dom inte lika händelserika dagarna. I slutändan jämnar det nog ut sig så det gäller nog bara att ta sig igenom dom där dagarna med gott mod. 

Idag är det onsdag och ni som läser min blogg vet vad det betyder. Hjälpa till hos pensionärerna. Och sen det gamla vanliga. Jag åt faktiskt tårta igår så jag kan nog behöva rensa ut lite socker från systemet. Det är jätte kul att jag har börjat lära mig att äta saker men jag lär mig hellre att äta hälsosammare saker först. Känner ingen större press på att börja äta godis i mängder igen då det aldrig har gjort mig speciellt gott. 

Hoppas ni får en bra dag, kram ♡
| |
Upp