kaffe och karlsyndrom

Halloo!

Vad gör ni? Jag dricker kaffe, som vanligt! Och hostar upp slem utan resultat. Men jag känner mig piggare från dag till dag också så det är ju positivt. Snart är det helg och trots att vi har varit sjuka så har vi ju ändå varit tvungen att sitta instängd i lägenheten, delvis för att vi inte orkat något annat och delvis för att tom har ju varit hemma från jobbet. Då ska man inte vara ute och ränna så mycket. Så förutom igår när jag var och hälsade på vänner så har ica varit det största vi gjort under sjukdagarna. Men nu är tomsan frisk och har slutar på 4 timmar. Hoppas bara han inte insjuknar igen. 

Vad är det förresten med karlar och göra saker halvdant? Detta är ju absolut inte världsliga saker men det blir ett störningsmoment då det liksom hör till men inte görs? 
1. Han diskar men han torkar inte bänken efter sig så att det ligger pölar på hela bänken. - Hallå?  Du har ju liksom gjort 99 % av jobbet, 1 till % och det hade varit 100 % ?

2. Renbäddat sängen men viker inte in lakanet under madrassen - än en gång, du har gjort nästintill allt klart men lämnar det kvar?

Ibland får jag bara en känsla av att dom har någon inbyggd mekanism som gör att dom måste lämna saker ofärdiga för att vi ska ha någonting att gnälla över? Allting hade varit så "a-ha" om det var så. 

Det var allt för mig, kram ♡


| |
Upp