bebisar, stormiddag och förkyld

Hej bloggen!

Igår vaknade jag upp med halsont och jag blev så less. Jag tycker det är super tråkigt att bli sjuk och jag kan inte förstå varför jag blir det hela tiden. 
Vi strunta iaf i det och åkte till en mindre variant av gekås, det var inte lika billigt där men jag fann iaf ett kuddfodral, en whiskey karaff som tom länge har kollat på och sen åkte vi vidare till rusta där vi köpte ett till durkslag. Jag tycker att det är ganska praktiskt att ha mycket av det man använder mest, speciellt när man har en diskmaskin. Om vi äter makaroner till middag två dagar i rad så har oftast inte maskinen hunnit gå. Självklart kan man handdiska den men av ren och skär lathet hoppas man att den ska hinna köras i maskinen. 

Vi köpte med oss hem en massa gott och grillade med våra vänner. Helstekt fläskfile med potatis i folieknyten, vitlökssmör och en stor sallad. Halloumin får vi ju inte glömma heller. Till efterrätt blev det våfflor med grädde och sylt. Däremot tycker jag att sylten idag är för söt. Jag är så ovan och vill hellre ha bär och söta själv. 

Under kvällen donade vi på med takvaggan och den blev klar. Den blev väldigt fin och vi konstaterade att den bara kostade strax över hundralappen. 


Idag ska vi bara ta det lugnt. Jag funderar på att kanske se på en film medans tomsan är hos sin mormor. Lika bra att vila när man har möjlighet. Ha en bra dag ♡ 
| |
Upp