att vara i nuet

Goddag, vars är du nu? Är du här där du är, i framtiden eller i dåtiden. I tankarna alltså? Faller du tillbaka till tankar och känslor som du inte kan göra någonting åt idag? Känner du ångest eller känner du någonting som du inte vet vad du ska kalla det? 

Jag har alldeles skjutit undan saker. Det kan låta på mig som att jag är väldigt bra på att ta hand om känslor och situationer men det jag är bra på är att få det att låta som det. Jag har hjälpt andra så mycket att jag aldrig har gett mig själv en chans att prata själv. Jag tror inte att det är många som känner mig och vet mina största misstag eller rädslor. 

Min övning för veckan är att reflektera över dom tankar som kommer upp. Välkomna dom och prata med dom. Få mig själv att känna mig trygg med dom så att dom slutar dyka upp som en block i mitt liv. Någonting som hindrar mig eller gör att jag inte kan ta mig igenom saker. Igår gjorde jag en sak som jag har skjutit upp på i flera år och det ska jag njuta av. Jag har verkligen på riktigt gjort någonting bra för mig själv och det ska jag ha Tack och beröm för. Nu fortsätter vi den här resan framåt och denna resan innebär att jag inte ska kolla tillbaka med ånger utan med glädje och tacksamhet. 

På återseende ♡
| |
Upp