don't judge a book by its cover.

Okej, hur ska jag formulera mig. Jag känner att jag har rätt att prata om det här när jag faktiskt har förändrats på ett och många sätt under en kort tid pga någonting. Och människor börjar prata, dom pratar ju tekniskt sett med ögonen eftersom att dom pratar om det dom ser, och där kommer man sällan långt. I alla fall inte utan sanning och fakta. Jag har gått ner i vikt, vad finns det då att prata om. Aneroxia, bullimi, depression, bantning, sjukdom. You name it, det kan bero på vad som helst. Jag dricker inte, kan bero på graviditet, att jag inte får, att jag inte har råd, att jag inte vill. Fyra helt olika anledningar.
 
Vart jag ville komma med det här är att människor kan sitta och vara så arg över saker som en annan person gör eller inte gör men man vet sällan varför. Man tar oftast bara förhastade slutsatser, man intalar sig med andra ord en sanning. En sanning som man själv har hittat på. Och för en person som går igenom någonting väldigt jobbigt är det sista man behöver. I ain't sayin i'm a saint heller men det är ju egentligen väldigt taskigt? Och tragiskt? Tyvärr så börjar man ju reflektera över såna här saker först när man själv råkar ut för det och det är inte säkert att alla får göra det. Eller kastar ett öga på verkligheten. 
 
Jag vet att jag har börjat fundera på vad som är värt att ta en fight över, vad är värt att lägga energi på. Men det kan ju bero på att jag är mitt uppe i att jobba med mig själv och då måste jag. Men jag vill att du gör det också, sätt dig ner och fundera på varför du är så arg på den här människan, är det någonting konkret som gör att du är det. Eller är det bara något du tror? Har du frågat den här personen hur det egentligen står till eller har du bara gissat dig fram till slutsatsen? 

Jag kan absolut inte säga att varenda människa på denna jord beter sig så här för någon måste ju ändå ha kommit på det här före mig. Jag säger bara att det förmodligen är många som gör såhär, utan att tänka på det. Och man kan inte tänka på allt, men nu när du läser det här, gör det. Så kanske du kan hjälpa till att bidra till en snällare och varmare värld. 
 
Det var allt, kram <3
Allmänt | |
Upp