att göra det man känner för

Hej vacker ♡ 

Det här med att göra det man känner för låter som en självklarhet för vissa men det är inte alltid det lättaste. Det handlar inte bara om att jobba med det man vill eller plugga till det man vill bli eller köpa en klänning för att den är fin. Det handlar även om att inte göra någonting när man kan göra någonting för att man inte vill. Och det är där konflikten med dig själv kan uppstå.

Att säga nej tror vi nog att vi gör hela tiden men det är nog det ordet som är svårast att säga. För vissa kanske det inte är det men jag drar inte alla över samma kant, kam eller vad man nu avslutar den där ordvitsen med. Frågar en vän dig om du vill följa med på stan? Säger du ja för att du vill eller för att du känner att du måste? Eller dom gångerna som du säger nej, använder du en ursäkt då? "Nej jag kan inte för jag måste tvätta, plugga eller göra något annat." Gör du det? Varför gör du det? Varför säger du inte bara "nej jag har ingen lust." ? 

Öva på det, jag har gjort det. Jag kan göra det. Vi kan gå igenom det som jag kom fram till att jag var rädd för. Och det var ifrågasättandet, och fine. Ibland händer det att dom ifrågasätter men du är ju uppriktig och man behöver inte ha en anledning till att inte vilja hela tiden vilket människor runtomkring verkar tro att man ska ha. Ifrågasättandet kommer inte komma längre än att du fortsätter säga att du inte vill. Så länge du inte viker dig, och går emot dig själv. Men det är ju också ett val. Huvudsaken är att du lyssnar på dig själv. Säga ja om du vill, säg nej om du inte vill.

Det kan ju självklart vara så att du vill men du kan inte. Men dom gångerna pratar jag inte om, för dom gångerna vet man oftast vad man ska säga. 


Idag kikade förövrigt solen fram, helt underbart med lite solljus och energi, och värme ♡ ha en fortsatt bra dag, kram!
| |
Upp