hold back the river

Hej bloggen! 
Jag tycker det är så skönt att komma hit och skriva av sig. Av sånt som man känner men som är svårt att förklara med bara några få ord. När jag skriver så kan mycket kännas bättre och jag får som överföra det hit för att kunna släppa det. Då har jag ju fortfarande fått ut det. En sak som jag har lagt märke med mig själv är att nu när jag har slutat röka har jag mycket längre tålamod, självklart har jag också sur dagar och dagar då jag är lätt påverkad och tar illa vid mig, men jag har ju faktiskt turen att ofta ha någon att reflektera saker med. 
 
Någonting som jag känner själv är att det är så himla trist när människor som man känner skriver ut kryptiska meddelanden på sociala medier, utan att säga vad. För att göra människor nyfikna men det man kanske inte tänker på är ju att endel kanske tar illa vid sig när man väljer att inte berätta det? Jag gör iaf det, och självklart ska man ju inte enbart tänka på mig. Men jag blir ledsen när man känner att man måste göra så hela tiden, det är därför jag inte tycker om sociala medier. Här får jag ju inga kommentarer eller riskerar att få det så här är det envägskommunikation men jag har ju tagit bort facebook pga. att jag inte vill läsa folks utstötande statusuppdateringar där dom öppet värderar eller väljer någon mer än någon annan. Jag tycker att det är lömsk mobbing, som inte riktar sig mot någon ordagrant men denna någon vet exakt vad man menar. 

Tack för den här gången, på återseende <3
Allmänt | |
Upp