fredagen den trettonde

Goddag!

Hur har ni det? Är fredagen den trettonde en otursdag för er eller tvärtom eller inget speciellt?
Jag har faktiskt ingen aning, jag tror att alla dagar beror på vad man gör det till och om man har en riktig otursdag kanske det beror på att man är för uppmärksam och bara förväntar sig att otur ska hända. Men jag vet inte. Man får kanske välja vilken sorts otur man ska lägga energi på.

Jag har iaf sovit som en inte stock men som vanligt.  Jag vet inte vad det är men jag vaknar stötvis ibland. Som att jag sover till 7 och sen vaknar jag varje timme tills jag väljer att kliva upp.  Kanske man skulle börja vakna klockan 7 istället? Alltså kliva upp då. Då kanske man skulle få en mer regelbunden sömn?

Idag har jag iaf ingenting planerat och det är sååååå skönt. Gjorde ordet långt så ni ska förstå att det är sååå skönt att ha en dag oplanerad. Självklart är det kul med roliga planer men ibland kan det faktiskt tära på mig när det går från dag till dag vad man är sugen på. Det kanske är så för dig med? Att det känns väldigt onödigt att planera att shoppa när det faktiskt är någonting som kan göras spontant? Tänk om jag inte är sugen på att shoppa om en vecka bara för att jag är det idag? Ni fattar. 

Jag tror att jag för många gånger har upplevt mig själv för låst när jag har planerat någonting 2 dagar in på min ledighet och så står jag där på första dagen och vill åka till London.  Ja men ni fattar. Många saker är verkligen inte värda att planera så därför väljer jag att aldrig lova någonting eller uttrycker mig som så "ja men vi kan ju se då, det löser sig" eller "vi kan höras då istället,  det är ju ingenting vi behöver planera nu" och det är så jag känner. Många kan säkert uppleva det jobbigt men jag vill verkligen inte planera en kaffe på stan kl. 13 (typ mitt på dagen) då jag lika gärna hade kunnat haka på till Ikea och shoppa där hela dagen och höra av mig om kaffe någon annan dag eller senare den dagen. Haha förlåt för att jag bara babblar på. Är det någon annan som tänker i dom banorna? Eller är det bara jag som är rädd för att planera mitt liv?

Ha en bra dag, kram ♡
| |
Upp