nyinflyttade

Hej bloggen!

Ny finns det äntligen en lugn stund att skriva av sig på. I fredags började jag dagen med ett studiebesök för att sedan sätta igång med delar av flytten. Tom hade tagit ledigt och hans pappa hjälpte oss att fara fram och tillbaka. Badkaret tog dom ner i förrådet. Varför? För att vi hade ett i gamla lägenheten som vi aldrig badade i utan vi stod bara i det för att duscha. Jag gillar tanken med att ha badkar men jag anser tyvärr att det är ivägen om man inte använder det.
På kvällen donade vi med det sista av packningen för att det skulle gå fort och smärtfritt.

På lördagen gick stora lasset och vi är så tacksamma till alla som hjälpte till. På kvällen bröt jag ihop, jag var trött och utmattad och det var så mycket blandade känslor som bara behövde komma ut. Det var skönt och välbehövligt iaf. Tom blev lite orolig men det känns jätte bra nu. 

På söndagen städade vi ur gamla lägenheten, tog ca 3 timmar att göra det och den städningen behövde jag för att inse vilken tur det var att vi flyttade. Så himla gammal armatur så det knappt går att få bort skiten. Hemma bygge på vissa ställen så det sjöng om det, intorkad smuts på kablarna som bara ligger där och gror. Huja, den här är betydligt fräschare. 

Gårdagen var jag bara helt slut, jag försov mig nästan. Vaknade 8 och började en halvtimme senare. Hemsk start på en morgon. Hade skola fram till två och sen hem och dona igen. Men nu är det inte mycket kvar. Saker ska upp på väggarna, hallen ska tapetseras (yey!). Och framförallt köksbordet ska förminskas om det går och nya stolar ska inhandlas. 

Idag har jag sovit som en stock, hörde inte ens när tom kom hem på lunch så jag var nog i stort behov av att vila ut. Sover jätte bra hära, sen kan det nog bero på att tom får mig att känna mig trygg och hemma men det är bra iaf. Nu har jag fått skriva av mig som vanligt väldigt långt. 

Ha en bra dag alla fina!
| |
Upp