det var nog meningen

hej min lediga dag <3 

Råkade sova lite för länge med tanke på att jag ska klara av att ta mig upp imorgon men som sagt, jag behövde det nog. Annars hade jag inte gjort det. Härligt att kunna säga så va? 

Morgonen började som vanligt med några koppar kaffe och filosofering. Jag hinner tänka rätt mycket på morgonen eftersom att jag har plockat bort tv-tittandet på morgonen. JAG VET det är jätte mysigt men där ett tag för några veckor sen fick jag migrän och huvudvärk varenda dag och då bestämde jag mig för att plocka bort den och jag kan verkligen inte påstå att det var negativt. Nu börjar jag varje morgon oavsett vad jag har framför mig med hur mycket tid som helst. Utan tvn tar jag tillvara på varenda sekund jag har på morgonen oavsett om det blir 30 minuter eller 2 timmar. 

Tom ringde mig och sa att vår hyresvärd hade rekommenderat oss att köra in bilen i garaget så att vi slipper få en p-bot. Tyckte faktiskt att det var riktigt snällt gjort. I alla fall, jag knallade ner och skulle flytta bilen, där ute står det en människa vid sin bil, innan jag hade kommit fram till våran bil kom han närmre och frågade om jag kunde hjälpa honom att få igång hans bil, självklart sa jag "bara du vet hur man gör för det vet inte jag" (hehe), jag for dit, han fick igång sin bil och det hela tog knappt en minut. Jag kände mig nöjd att jag faktiskt kunde hjälpa en annan människa att inte få en helt förjävlig dag. Det var nog meningen att jag skulle gå ut och flytta på bilen just när han var där så då är det väl lika bra att följa meningen. Tycker jag i alla fall! 

Blir så ledsen när många idag bara kollar på när man ser att något går snett eller har alldeles för bråttom för att vara en medmänniska. Det är så hilma enkelt att bara hålla upp dörren eller hälsa på en annan människa när den går förbi, vem vet det kanske är något som får en annan människas dag att bli så mycket bättre. Av att man ser någon. Mer kärlek till alla är inte mer än rätt! 


Hoppas ni alla får en bra dag! kram
Allmänt | |
Upp