God jul!

God morgon bloggen så här på juldagen!

Jag och tomsan råkade sova till halv 1 idag, alldeles för länge men gud så skönt. Nackdelen med att sova så länge här uppe i norr är ju att man missar helt och hållet ljuset. Det börjar mörkna här redan kl.13 så man blir ganska hängig. 

Vi hade i alla fall en underbar jul. Vi firar ju på varsitt håll då vi inte ser någon anledning till att dela på oss. Vi myser på morgonen och kvällen istället och det är lika mysigt. Jag åkte med min familj till farmor och farfar först eftersom att dom skulle till min farbror sen. Vi åt mjukkaka och umgicks bara. Sen for vi hem till pappa och myste. Kollade på kalle, en hel drös med filmer, åt julmat, godis och drack julmust. Självklart öppnade vi ju julklappar också. Jag är jätte nöjd med allt vi fick, eftersom att jag och tom är sambos får vi ju mycket tillsammans. Så vi fick jätte fina glas från lagerhaus, en kaffebryggare, en innegrill som man kan göra allt från kött till våfflor på, pengar, presentkort och en fårskinns pläd. Jag kan visa allting i sinom tid. 


Idag ska vi bara mysa och så pratade vi om att göra en julskinka, det är så gott att ha på mackorna men även att äta till potatis. Sen får vi se vad vi mer hittar på. Det blir nog bra hur som helst. Hoppas ni har haft en god jul och att ni har fått umgås med familj och vänner som ni älskar och känner. 

God fortsättning!

| |
Upp